فراخوان ششمین جشنواره “کالا و محصولات فرهنگی” با عنوان جایزه فیروزه

به گزارش دبیرخانه جشنواره فیروزه، کیانوش غریب‌پور که  از دو دوره‌ قبل طراحی این پوستر را برعهده داشته است.  در گفتگویی کوتاه درباره‌ی ویژگی های این پوسترعنوان کرد:«من در سه دوره اخیر پوستر جشنواره را طراحی کردم. درواقع باید گفت که طراحی لوگو و هویت بصری این جشنواره از زمانی که نام رسمی فیروزه بر  جشنواره  گذاشته شد به من سپرده شد. پس در پوستر اول می خواستم لوگو را معرفی کنم و  اثری فرمال بود. در سال 98 از تایپوگرافی استفاده کردم اما در طراحی پوستر سال ۹۹ و با توجه به مجازی شدن جشنواره  می‌توانم تاکیداتی بر مفاهیم لوگو داشته باشم.»

پوستر ششمین جشنواره فیروزه منتشر شد

این هنرمند ادامه داد:« نشان دادن تصویر مجموعه‌ای از کالاهای متنوع فرهنگی که در جایزه ارایه میشود کار را کمی تزئینی می‌کرد. پس سراغ کانسپتی رفتم که باز ارایه‌ی نشان جایزه باشد. با این معیار که نمادی از نمایشگاه و دیدن یک کالای برجسته و مهم باشد و  این اثر قابل رویت را نشان جشنواره قرار دادم و از فضای نمایشگاهی استفاده کردم. همانطور که قابل رویت است  مقداری هم روی عنصر فیروزه که در مرکز  نشان قرار دارد به صورت حجمی تاکید کردم.»

غریب پور در ادامه به توضیحاتی درمورد لوگوی جشنواره فیروزه و مفاهیم آن پرداخت:« لوگوی جشنواره یک لوگوی دکوراتیو کلاسیک است. شکوهی شبیه سرپوش‌های قدیمی در لباس های شرقی و ایرانی دارد. من دنبال این بودم که لوگو تصویر جایزه‌ای نفیس را در ذهن تداعی کند.»

این کارشناس افزود:« فرم فواره‌ای و اهتزازی اثر و نمایش قلم   در فضای منفی کار از دیگر ویژگی‌هایی است که می توان به آن اشاره داشت.  همچنین توسعه متقارن  لوگو  به دو طرف و فرم وای‌فای در آن  معانی استعاره ای و توامان این لوگو را گسترش می‌دهد.»

گفتنی است  علاقمندان می‌توانند تا  دهم اسفند در  موضوعات «هدایای فرهنگی»، «نوشت افزار»، «اسباب بازی و عروسک» و  بخش ویژه این جشنواره «خانواده، کالای فرهنگی و کرونا» آثار خود را در سامانه  www. Jayezehfiroozeh.ir   ثبت کنند.

آیین اختتامیه این جشنواره به صورت مجازی در نیمه دوم اسفند برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفت =